english
Pretraga:
TRAVANJ 2012.

Marko Batista "Timing Diagrams"

Timing Diagrams, zvučni performans slovenskog umjetnika Marka Batiste uz vizuale Boštjana Čadeža; zvuk se izvodi na specifičnom DIY retro-futurističkom instrumentu kojeg je Batista osmislio i sastavio za performans; izvedba se odvija prema jednostavnoj formuli zvuk + slika + mehanizam čiji su elementi znak za tri različita aspekta stvarnosti koji se isprepliću: elektronički, digitalni i mehanički. Prvi element zvuka izvodi se bez ikakve digitalne manipulacije, dok je slika projicirana na velike bočne površine i centralni fragmentirani dio. Slika i zvuk se ne ponašaju očekivano: nepredvidivost njihovog odnosa je uzbudljiva i uznemirujuća jer ne slijedi našu linearnu logiku koja u svemu traži simetriju i podudaranje. Treći element formule predstavljen je u obliku mehaničkog uređaja koji reagira na komande instrumenta. Njime je zaokružen sistem hibridnih veza između tri temporalna dijagrama: elektroničkog zvuka, digitalne slike i mehaničkog kretanja. Na kraju formule, iza znaka jednakosti, stoji stimulacija i stanje potpune uronjenosti u tehnologijom određeni krajolik. Zvuk + slika + mehanizam = ambijent: ne onaj koji priča neku priču i narativno komunicira značenja, nego onaj koji puno neposrednije uvlači, uranja publiku u nove načine percipiranja zvuka, u drugačije slušanje zvučne/bučne izvedbe, u korištenje osjetila na novim razinama.
koncept i realizacija: Marko Batista
video: Boštjan Čadež
produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, Slovenija, 2011.

***

Batista, Marko (1976.), ljubljanski tech-medijski umjetnik, istraživač zvuka, video eksperimentator i audio-vizualni performer rođen u Titovoj Jugoslaviji. Batista se fokusira na teme poput izmještenih zvučnih krajolika, DIY elektroničkih sprava i frekvencijskih sistema, video-transformacijskih procesa, mrežnih podataka, suradnje, hibridnih ambijenata i ostalih polja suvremene intermedijalne umjetnosti. Jedan je od osnivača eksperimentalne multimedijalne grupe Klon:Art:Resistance. Diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Ljubljani te je završio diplomski studij na Central Saint Martins u Londonu.
Radove je izlagao na nizu festivala i međunarodnih izložbi, uključujući: Ars Electronica, Linz, 2008.; 10. međunarodni Istanbulski bijenale; BIX media fasada Kunsthausa u Grazu; Cellsbutton#3 – International Media Festival u Indoneziji; Bečki bijenale 2008.; Electronic Church, Berlin; Centar za suvremene umjetnosti u Glasgowu; SLOWTIME 2007, Köln; Muzej moderne umjetnosti u Ljubljani; Pixxelpoint – Međunarodni festival digitalne umjetnosti, Nova Gorica, 2005.; 15. Međunarodni festival kompjuterskih umjetnosti, Maribor; Zero Gallery – Transmediale 10, Berlin; Share Festival, Torino; LAB 30, Augsburg; HAIP 10 festival, Ljubljana.

***

IMPRESUM

Galerija Močvara, travanj 2012.
www.mochvara.hr/galerija-mochvara, www.kontejner.org
galerija@mochvara.hr, kontejner@kontejner.org

organizatori: Udruženje za razvoj kulture “URK” + Klub Močvara & KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse
kustosice Galerije Močvara: KONTEJNER | Ena Hodžić, Ivana Jelača & Tereza Teklić
tehnički direktor: Matija Jelić
oblikovanje vizualnog identiteta i dizajn: Dario Dević & Hrvoje Živčić
odnosi s javnošću: Danijel Badanjak & Ena Hodžić

Program je proveden u suradnji sa Zagrebačkim centrom za nezavisnu kulturu i mlade.

projekt podržali: Ministarstvo kulture Republike Slovenije, Grad Ljubljana – Uprava za kulturu, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Grad Zagreb – Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport 

medijski pokrivaju: net.hr, hot.hr, Radio1o1, terapija.net, kulturpunkt.hr,H-alter, Radio Student, Mixer.hr, SoundGuardian, Groupie.hr, Idemvan.hr, Venia-Mag, never2much, beat.hr, ravno do dna, potlista









© Sara B. Moritz