Ljubavnice (HR) Radije bih bila kiborg nego božica

Instalacija, 2019

001 Pronađena fotografija sunca s interneta
002 Pitam se što radi kada ne radi ništa
003 Razmišljam o njezinoj samostalnosti
004 Razgovaramo o njezinom imenu (zvat će se SEDMA)…

SEDMA je trenutno naša idejna konstrukcija koju otkrivamo tražeći i proizvodeći informacije o njoj.

Materijali koje prikupljamo istraživanjem tvore njezin trenutno krhki identitet koji će postepeno pokušavati komunicirati s okolnostima stvarnog i virtualnog svijeta. Njezina je paradigma uspostavljanje sposobnosti samostalnog reagiranja na nove situacije. Živimo u vremenu u kojem tehnologija mijenja poimanje dosadašnjeg življenja i dozvoljava nam da postižemo nemoguće. Također, ovo je vrijeme u kojem se naš ekosustav i planet urušavaju, naočigled mijenjaju i nestaju. Sukladno klimatskim promjenama događaju se i društvene promjene, sve je više nestabilnog, sve je više nestvarnog.

Pogled prema budućnosti ukazuje na klimatsku katastrofu i svemirska putovanja stalno mijenjajući poziciju nas kao subjekta u svijetu te istovremeno propitujući jesmo li mi uistinu najinteligentnija vrsta ili tek prijelazni stupanj. Ljudsko tijelo već se sad mijenja kako bi se prilagodilo onome što dolazi. To otvara prostor za promišljanje i rad, za nove mogućnosti. Umjetni identiteti dio su naše virtualne stvarnosti te je njihovo postojanje u kapitalističkom društvu vrlo složeno. S obzirom na to, pitamo se možemo li kreirati umjetni život koji će se zanimati za forme izvan političke platforme gdje umjetne inteligencije često generiraju repetitivne obrasce konzumerizma. Što joj možemo pružiti? Kakav arhiv možemo stvoriti za nju?

Glavna primjena umjetnih mreža očituje se u traženju zavisnosti među podacima koji nisu u isključivo linearnoj vezi, a opet se mogu ujediniti u jedan složeni ulazni skup.

Kolektiv Ljubavnice, sačinjen od šest jedinki, ovaj put prikuplja podatke kako bi u skoroj budućnosti oformile Sedmu ljubavnicu. Ona se pokreće. Kreće se i transformira. Ona nastaje svaki put iznova i moguća je kombinacija tisuću kombinacija. Ona jest, nikad nije prošlost.

Ona je budućnost, uskoro i sada.

Rad je naručio i producirao KONTEJNER u suradnji sa Sonic Actsom, u sklopu projekta Re-
Imagine Europe, sufinanciranog sredstvima Europske unije kroz program Kreativna Europa.

Ljubavnice (HR)

Kolektiv Ljubavnice (2015.) jedan je od većih ženskih umjetničkih kolektiva koji čini šest mladih umjetnica: Tamara Bilankov (1988.), Hrvoslava Brkušić (1982.), Stella Leboš (1988.), Luana Lojić (1991.), Ivana Pipal (1990.) i Ana Vuzdarić (1984.). Instalacije ambijentalnog karaktera u vidu site-specific projekata predstavljaju važan segment aktivnosti. Kolektiv je fokusiran na interdisciplinarno spajanje umjetnosti i znanosti tako da svaka izložba uključuje suradnju sa znanstvenicima i različitim stručnjacima. Rad kolektiva karakteriziraju radikalni i oblikovni postupci te istraživanja van normativnih sustava. Za njihov rad znakoviti su intuitivnost, intelektualna radoznalost, stvaralačka inventivnost, samopromišljanje, hrabrost i eksperimentalni žar. Izložbe funkcioniraju poput laboratorija u kojem se na idealan način preklapaju umjetnost i empirija. U protekle su tri godine Ljubavnice realizirale niz projekata na teme iz astronomije, astrofizike, kemije, hipnoze i regresije, energetike, sustava samoodrživosti te aktualne problematike klimatskih promjena. Interes za društvena pitanja daje radovima dodatnu snagu te pobuđuje pažnju široke publike.

Projekti i izložbe: ambijentalna instalacija Planet Ula u Galeriji SC-a (2014.), svjetlosna instalacija Mjestimice svjetlo u Planetu Grič (2014.), ambijentalno-zvučna instalacija Hommage Otonu Kučeru u Galeriji Greta (2014.), ambijentalna, mirisna i zvučna instalacija Nula u Galeriji Bačva HDLU-a (2015.), Eclipsa u suradnji s bendom Šumovi protiv valova i Lugarnicom Sljeme (2015.), Otvoreni atelje „Ljubavnice” u Galeriji Miroslav Kraljević (2016.), multimedijalna instalacija Dva stupnja u Galeriji umjetnina Split (2017.), Sjeme za budućnost u suradnji sa ZMAG-om u Galeriji Miroslav Kraljević (2017.), multimedijalna instalacija Dva stupnja u POGON-u (2018.).