Otvorenje & razgovor s umjetnicima - 17.04.2013. u 20:00 h. Izložba je otvorena od 18. do 19.4., 17:00 do 21:00 h.
Upad: 0 kn

KITCH 3 u 1KITCH (SI)

17–19/4/2013

Pogon Jedinstvo (Zagreb)

Nadzor, konzumerizam i razgraničenje u multimedijalnim instalacijama

Made in China (Berlin – Ljubljana, 2011.), multimedijska instalacija sastavljena od tri video projekcije i zvučne intervencije. Kao dio projekta „Living on a Border“, usmjerena je na istraživanje fizičkih i virtualnih granica suvremenog doba – od digitalnih i opipljivih, do onih društveno uvjetovanih simbola razgraničenja. Pozicionira Facebook, vize, granične i sigurnosne kontrole, GPS pa i kreditne kartice kao sustave u službi ostvarivanja financijske dobiti koji stvaraju umjetne razlike među pojedincima, a sve pod krinkom neograničene slobode i sigurnosti. Daje odgovore i reakcije mnogobrojnih stanovnika i posjetitelja Berlina na pitanje „Da li ste čuli da će se zid ponovno izgraditi?“, ali otkriva i sveprisutni fenomen segregacije te ulogu zvuka u procesima razgraničenja i kontrole.

You are the Third in the Queue, prijenos multidisciplinarne site-specific umjetničke intervencije u javnom prostoru; premijerno predstavljena u središtu Ljubljane 2010. godine u pješačkom prolazu u blizini jedne od gradskih knjižnica. Za cilj ima kritičko promišljanje suvremenog potrošačkog društva, a kombinacijom videa i zvuka u urbanom okruženju omogućuje pomak od realnog ka nadrealnim putem minimaliziranih prikaza hipermarketa u odnosu na zaglušujuće zvukove konzumerizma i elemente nadzornih kamera. Intervencijom u javni prostor propituje se problem privatizacije i stavlja naglasak na prostor zajedničkog te se provocira razgovor u samom prostoru, govora, tamo gdje je zvuk moguće poslušati.

The Number is not Available at the Moment, multimedijalna instalacija u kojoj se isprepliću teme nadzora i konzumerizima. Snimanjem u supermarketima, institucijama, na ulicama i u javnom prijevozu, neoliberalistički sustav konzumerizma prikuplja podatke o pojednicima i njihovim navikama kupovine, kretnjama, komunikaciji i objavama na društvenim mrežama. Instalacija je fokusirana na temu nasilja, a reflektira se kroz snimke i apsurdni zvučni kič neoliberalizma – poput zvuka blagajni i bankomata; predstavlja nasilje u njegovom najblažem obliku koji kao takav ljudima omogućava virtualnu sigurnost, ali u mnogočemu im ograničava slobodnu.

Izložba je ostvarena u suradnji s Institutom za umjetničku produkciju i istraživanje - KITCH

organizatori: Udruženje za razvoj kulture “URK” + Klub Močvara & KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse
koncept: KONTEJNER
kustosice Galerije Močvara: KONTEJNER | Ena Hodžić, Ivana Jelača & Tereza Teklić
tehnički direktor: Matija Jelić
medijski partneri: H-alter, Kulturpunkt, Radio Student
projekt podržalo: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske

Otvorenje & razgovor s umjetnicima - 17.04.2013. u 20:00 h. Izložba je otvorena od 18. do 19.4., 17:00 do 21:00 h.
Upad: 0 kn

KITCH (SI)

KITCH (Ljubljana, 1999., www.kitch.si), osnovan je kao (ne)umjetnički tandem, posvećen kontinuiranoj produkciji projekata, ali ne i kategorizacijama istih; video i site specific instalacijama, performansima i live nastupima te istraživačkim, aktivističkim i teorijskim radom fokusira se na konceptualizaciju kritičkog umjetničkog djela. Eksperimentiranjem na sjecištu umjetnosti i filozofije, akcijama i intervencijama, propituju i demistificiraju ulogu umjetnosti i na provokativan način osvješćuju negativne posljedice suvremenog društva i kulture – konzumerizam, nasilje, nadzor, granice, privatizacija. Dok je pitanje granica i migracije istaknuto u velikom međunarodnom projektu „Living on a Border“ (Bologna, Beč, London, Ljubljana), etiketiranje vode, krvi i benzina, vlastitog vjenčanja pa i Filozofskog fakulteta u Ljubljani zaštitnim znakom KITCH na eksplicitan način konceptualizira fenomen konzumerizma kao temeljnog mehanizma neoliberalnog kapitalizma, stavljajući umjetničko djelo u novu poziciju – onu potrošačke robe.

KITCH duo čine: Lana Zdravković, umjetnica, politička aktivistica, publicistica i kulturna producentica, u svom istraživačkom radu usmjerena na emancipatorne politike, radikalnu jednakost, identitet, nasilje, i Nenad Jelesijević, kritičar na području suvremene umjetnosti, doktorirao iz filozofije i teorije vizualne umjetnosti, fokusiran na kritičko umjetničko djelo i veze između umjetnosti i aktivizma.