KoncertOkkyung Lee (KR)

Okkyung Lee (KR)

Okkyung Lee je violončelistica, skladateljica i improvizatorica koja se slobodno kreće između umjetničkih izričaja i mogućnosti. Od 2000. djeluje u različitim kontekstima kao solo umjetnica i surađuje s kreatorima u širokom rasponu disciplina. Podrijetlom iz Južne Koreje, Lee inspiraciju crpi iz široke lepeze utjecaja – od noisea, improvizacije, jazza i zapadnjačke klasične glazbe, do tradicionalne i popularne glazbe iz svoje domovine – koristeći ih za stvaranje vrlo osebujnog pristupa. Iako je Okkyung vjerojatno najpoznatija po improvizacijskim djelima u kojima se služi visceralnim proširenim tehnikama izvođenja na svojem instrumentu, također sklada različite vrste site-specific djela, u kojima odgovara na arhitekturu pojedine lokacije, publiku ili predmete iz okoline, stvarajući imerzivno iskustvo koje ujedno propituje ustaljenu hijerarhiju tradicionalnih koncertnih okruženja.

Sudjelovala je na preko 30 albuma, uključujući najnovije izdanje 나를 (Na-Reul) na etiketi Corbett vs Dempsey, i Teum (The Silvery Slit), skladbi napisanoj za slavni GRM-ov akuzmonij i violončelo, izdanoj na etiketi GRM Portraits/Editions Mego.

Njezine skladbe i skupni projekti naručeni su za institucije kao što su Time Spans Festival (New York, SAD), Groupe de Recherches Musicales (Pariz, Francuska), Sonic Acts Festival (Amsterdam, Nizozemska), Borealis Festival (Bergen, Norveška), Donaueschingen Music Festival (Donaueschingen, Njemačka) i Nam June Paik Art Center (Yong-In, Južna Koreja). Nastupala je u Muzeju moderne umjetnosti (New York), Whitney Museums of American Art (New York, SAD), The Met Breuer (New York, SAD), Museum Tinguely (Basel, Švicarska), Museo del Novecento (Milano, Italija), Serpentine Galleries (London, UK), White Cube Galleries (London, UK) i drugdje.

Godine 2010. Okkyung je dobila stipendiju Zaklade za suvremenu umjetnost, a 2015. Nagradu za izvedbenu umjetnost Doris Duke. Izabrana je za boravak na rezidencijama Civitella Ranieri u Umbriji 2015. i Akademie Schloss Solitude u Stuttgartu 2017.

Diplomirala je skladanje suvremene glazbe i glazbenu produkciju, te skladanje filmske glazbe na Berklee College of Music 1998., a potom 2000. magistrirala u području suvremene improvizacije na Glazbenom konzervatoriju Nove Engleske 2000.