tonota: 7/8 (2024.)
tonota: uncertainty (2022.)
Ji Youn Kang: The Voice (2021.)
Ji Youn Kang: Punky Pulse Pool (2019.)
Pretprodaja ulaznica: Ulaznice za Večeri prostornog zvuka @ KONTEJNER, KONTEJNER, Zagreb | Od 29.10.2024. do 30.10.2024. | Entrio.hr
Krajem listopada KONTEJNER predstavlja dvije uzbudljive zvukovno izvedbene večeri posvećene spacijalizaciji zvuka. Pogram obuhvaća nastupe hrvatskih i inozemnih glazbenika_ca, skladatelja_ica i video umjetnika koji će izvesti svoje recentne višekanalne elektroničke i elektroakustičke kompozicije te audiovizualne performanse.
Dvodnevni program počinje nastupom producentice i glazbenice Ivone Eterović tonote; donosi prvo zagrebačko gostovanje jedne od značajnijih skladateljica i glazbenica, ali i predavačica iz područja prostorno-zvučnog stvaralaštva, Ji Youn Kang; zatim hrvatsku praizvedbu kompozicije Tomislava Olivera - njegova završnog rada na studijskom programu na IRCAM-u u Parizu; slijedi audiovizualni performans kanadskog umjetnika zvuka Joëla Lavoiea i eksperimentalnog filmaša Guillaumea Valléea; a program završava nastupom Marka Fella i Riana Treanora koji će izvesti višekanalnu kompoziciju nastalu tijekom zajedničke rezidencije u INA GRM-u u Parizu.
tonota (HR): 7/8 (2024.)
Višekanalna elektronička kompozicija 7/8 recentno je tonotino djelo u području bavljenja prostornošću zvuka. Nastala je netom nakon njezina sudjelovanja na radionici producenta i kompozitora Nicolása Jaara, što je svakako na određeni način utjecalo na samo djelo. Tonotino polazište bilo je istraživanje perkusivnog elektroničkog zvuka i odmicanje od njoj poznatijeg zvukovlja, beata i klasičnije ritmike. Odmičući se od pravilnih ritmova te istražujući potencijal superponiranja repetitivnih figura tonota je izgradila minimalističku ritmičku kompoziciju koja nenametljivo, ali uvjerljivo vozi slušatelja djelujući istovremeno pomalo hipnotično i vrlo smirujuće.
Rad su naručili i producirali MoTA – Muzej tranzitorne umjetnosti i SONICA festival iz Ljubljane. Rad je podržan kroz projekt FLUX – sufinanciran kroz Europsku izvršnu agenciju za obrazovanje i kulturu te namijenjen osnaživanju digitalne umjetosti žena.
tonota (HR): neizvjesnost (2022.)
neizvjesnost je prostorno zvučna kompozicija čiji je cilj dočarati osjećaj neizvjesnosti i načine na koje se ljudi nose s nesigurnošću. Inspiracija za ovo djelo proizašla je iz života u vrijeme pandemije: od drastičnih promjena koje su utjecale na autoričinu karijeru želeći se u potpunosti posvetiti glazbi do razgovora sa sestrom dok je pisala svoj magistarski rad „Iskustvo osoba s opsesivno-kompulzivnim poremećajem tijekom pandemije COVID-19“. Osobama s OKP-om prilično je zahtjevno nositi se s neizvjesnošću, a za tonotu je neizvjesnost postala glasna pozadinska buka koju je iz navedenih razloga teško utišati. tonota neizvjesnost dočarava silnim osjećajem zbunjenosti i nemogućnošću jasnog rasuđivanja, a ritmičkim uzorcima i drugim zvučnim elementima želi prikazati načine na koje ljudi pokušavaju pronaći utjehu u uspostavljanju reda tamo gdje ga nema. Na njezinu skladateljsku tehniku utjecali su Workaround autorice Beatrice Dillon i Steve Reich skladbom Music for 18 Musicians.
Rad je naručio i producirao KONTEJNER, a nastao je tijekom umjetničke rezidencije u Centru za elektroničke umjetnosti u Bergenu - BEK.
Ji Youn Kang: The Voice (2021.)
Jedinstveni zvuk prostora izvođenja uhvaćen je kontinuirano stabiliziranim audio feedbackom, pomoću dva mikrofona pričvršćena na zapešćima izvođačice i osam zvučnika. Ovaj jednostavan ton stupa u interakciju sam sa sobom kroz spacijalizaciju zvuka i pokrete izvođačice kojima reagira. Glas se postepeno razvija u kompleksniju zvučnu strukturu, oblikovanu kontinuiranim ciklusima i isprepletenim modulima procesiranja. Glas govori. Mi slušamo. Kompozicija je dio umjetničkog istraživanja na Kraljevskom konzervatoriju u Hagu, u okviru predavanja „Spacijalizacija zvuka u živoj elektronici“.
Ji Youn Kang: Enfolding Plane III - Punky Pulse Pool (2019.)
Enfolding Plane je serija elektroakustičkih kompozicija skladanih za različite višekanalne zvučničke sisteme. Materijali za ovu treću verziju su varijacije izvedene iz kratke geste nastale upotrebom pulsnog oscilatora. Svaka varijacija je potom ponovo sintetizirana u novi oblik radikalnom modulacijom faze, brzine uzorkovanja i brzine prijenosa. Umjesto uzastopnog iznošenja, zvukovi su bili nasumično raspoređeni u prostoru i vremenu. Slično slobodnom slaganju slagalice s različitim blokovima, raslojeni i komprimirani zvučni materijali oblikovani su i reorganizirani glazbeno i prostorno. Pritom se otkrivaju novi odnosi između zvučnih događaja, dopuštajući srodnim i preživjelim zvučnim dijelovima da se razviju s novoostvarenim odnosim.
Organizator: KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse
Program i produkcija: Davorka Begović
Stručna suradnica na programu: Sunčica Ostoić
Tehnička realizacija: Miodrag Gladović, Jakov Habjan, Filip Pacak
Marketing: Jadrana Ćurković
Odnosi s javnošću i društvene mreže: Inesa Antić
Vizualni identitet: kuna zlatica
Fotografkinja: Sanja Bistričić Srića
Info pult: Kristina Novosel, Maja Perak
Asistentica u organizaciji: Nina Maštruko
Prijevoz: Josip Kornet
Večeri prostornog zvuka dio su programa Performansi u KONTEJNER-u, sufinanciranog sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija.