High Fidelity smetlište II: Protoplastični zapisDarsha Hewitt (CA/DE)

2021., zvučna instalacija

High Fidelity smetlište trilogija je sonocentričnih djela koja se probijaju kroz generacije raspadajućeg materijalnog otpada proizvedenog u globalnoj glazbenoj industriji.

High Fidelity smetlište II: Protoplastični zapis imerzivna je zvučna instalacija, a sastoji se od gramofona iz razdoblja 1950-ih koji devoluira zvučnu skalu glazbe iz prošlosti. Djelo pojačava i usvaja nečistoće, buku i biološko podrijetlo ploča od šelaka – preteče vinila kakav poznajemo danas. Umjesto brzog puštanja klasičnih skladbi i nostalgičnih hitova na standardnih 78 o/min (okretaja u minuti), ovaj rad sve usporava na samo 16 o/min, rastežući zvuk u sveobuhvatni tmurni krajolik.

Prvi oblik glazbe koja je bila široko dostupna kolekcionarima zapisan je na nusproduktu strategije preživljavanja jednog insekta.

Dok High Fidelity smetlište I: Stogodišnji oblak od stare žive (2020.) sonificira otrovno visokofrekventno okruženje isparavajućih metala unutar vakuumske cijevi – tehničku komponentu koja je bila sveprisutna u ranoj tehnologiji radijskog i komunikacijskog prijenosa – ovaj rad bavi se skrivenim ekološkim podrijetlom snimljene glazbe.

Gramofonska ploča od šelaka bila je prvi medij za snimanje u obliku diska koji je ljudima omogućio posjedovanje, prikupljanje i slušanje glazbe na gramofonu u domaćem okruženju. I premda kao materijal izgleda i ponaša se kao i svaka druga plastika, ova tamna smola ustvari je organsko bio-ljepilo koje izlučuje ženka štitaste uši nastanjene na drveću čime stvara sklonište za svoje potomstvo. Šelak je kemijski sličan sintetičkim polimerima i smatra se prirodnim oblikom plastike, a tijekom 20. stoljeća grabežljivo je sakupljan i prerađivan za globalnu glazbenu industriju. Iako su se proizvodili u velikom broju, zapisi na šelaku obilježavaju kratkotrajni prijelaz prema plastifikaciji glazbe na počecima naše kulture bacanja.

Drugi rad u trilogiji nadahnuo je i financirao Njemački fono-muzej St. Georgen, a omogućen je umjetničkom rezidencijom u Kunstverein Global Forest e.V. u St. Georgenu (Schwarzwald). High Fidelity smetlište II: Protoplastični zapis realiziran je u okviru European Media Art Platform, programa EMARE u KONTEJNER-u, uz potporu kulturnog programa Kreativna Europa Europske unije. Umjetnica zahvaljuje na podršci Danielu Stigleru, Irene Pérez Hernández, Studiju Alexa Rexa, Olsenu Wolfu, Jürgenu Weiseru i Njemačkom fono-muzeju St. Georgen.

Darsha Hewitt (CA/DE)

Darsha Hewitt u svojoj se umjetničkoj praksi bavi novim medijima i zvukom, a njezina istraživanja temelje se na materijalima i eksperimentiranju sa zastarjelom tehnologijom. Njezini radovi obuhvaćaju zvučne instalacije, elektromehaničke radove, performanse, video, crteže i fotografiju. Hewitt koristi medijsko-arheološki pristup stvaranju umjetnosti, gdje se skriveni sustavi unutar tehnologije de/remistificiraju kao sredstvo za razotkrivanje struktura ekonomije, moći i kontrole koje su ugrađene u zapadnu kulturu. Njezina umjetnička djela predstavljena su širom svijeta, a nedavne izložbe održane su u gradskoj vijećnici Hong Konga (CN), Halle14 – Zentrum für zeitgenössische Kunst (DE), MU Artspace (NL), The Museum of Arts and Design, New York City (US), HMKV Hartware MedienKunstVerein (DE), Gaitée Lyrique (FR), Modern Art Oxford (UK), transmediale (DE), CTM Festival Berlin (DE) i WRO Media Art Biennale (PL). Realizirala je brojne narudžbe radova te je dobitnica niza stipendija i nagrada, uključujući međunarodnu produkcijsku stipendiju The Edith-Russ-Haus za medijsku umjetnost i stipendiju na Berlin Centre for Advanced Studies in Arts and Sciences, Universität der Künste Berlin.

darsha.org
studio@darsha.org