Touch Me izložba

MARRIAGE OF STATES*
*Diplomatski brak ili zajednica između različitih živih sustava.

Naša su tijela koraljni grebeni obrasli polipima, spužvama i gorgonijama, a njima plivaju makrofagi, vječno nošeni monsunskom klimom vlažnog zraka, krvi i žuči.
─ Alphonso Lingis, Animal Body, Inhuman Face

Tijekom povijesti uvijek smo bili skloni praviti razliku između sebe i našeg okoliša služeći se nizom više ili manje laskavih opozicija. Čim je to postalo moguće, počeli smo mijenjati, iskorištavati i podčinjavati svijet oko sebe, prikradajući se u genetski kôd drugih vrsta. Zahvaljujući tim procesima sastavljanja i rastavljanja, stvorili smo nove oblike života prema kojima se ophodimo kao kreacijama bez društvenog i kulturalnog prostora. Dok su ovi oblici života podvrgnuti stalnim rekonfiguracijama, čovjeku je dodijeljen osjećaj cjelovitosti – tijela kao zatvoreni i određeni sustavi, ponekad pomodno i estetski poboljšana, a ponekad jednostavno manjkava.

Ekološke promjene, šesto masovno izumiranje i zdravstvene krize sada su osvijetlili tu proturječnost. Pokazano nam je nešto što je oduvijek prisutno: ne postoji jedinstvo, uvijek smo u interakciji s drugima i među sobom. Ta interakcija seže dalje od mnoštva jedinki koje djeluju, reagiraju, dodaju i oduzimaju. Poveznice se javljaju između skupova, tijela u sinkraziji, bilo bioloških ili tehnoloških – koja nisu jedinstveni entiteti već su uvijek prožeta drugima. Proširujemo, dakle, pojam ljudskih i ne-ljudskih tijela i bića, otkrivajući nova shvaćanja poveznica među agentima u mnoštvu agenata. Među šupljim, propusnim tijelima. Poroznim bićima u interakciji s drugim poroznim bićima.

Svrha ovih umjetničkih ostvarenja nije nagovoriti nas da svoja tijela rekonfiguriramo kao kimere, kibroge ili križance s drugim vrstama, već stvoriti prostor za propitivanje naših međuodnosa s ne-ljudskom prirodom. Naslov MARRIAGE OF STATES* aludira na povijesni termin, naglašavajući diplomatska nastojanja da se postigne viši cilj putem razmjene između tijela zasićenih simboličkim razlikama. Ukazuje na političnost odnosa između čovjeka i ne-ljudskih živih bića, pa i strojeva koji se postupno emancipiraju od čovjeka. Kao posjetitelji pozvani smo iskusiti mogućnost – ili čak neizbježnost – da ponovno promislimo o našim vrijednostima, o važnosti tih međuodnosa i našem otuđenom stavu prema ne-ljudskome s ciljem postizanja kohabitacije i zajedničke evolucije blagonaklone prema biosferi.

Kustosi: Jurij Krpan (Galerija Kapelica, Slovenija), Klara Petrović i Luja Šimunović (KONTEJNER, Hrvatska)

Marco Donnarumma (IT/DE), Ana Rajčević (DE)

7 konfiguracija: AI robotičke proteze

  • #instalacija
  • #robotika
  • #proteza

E.A 1/1 S.V. (HR)

The Lilies Series

  • #bio-art
  • #produkcija-kontejner
  • #moda
  • #erotika

Ai Hasegawa (JP)

Želim roditi dupina...

  • #instalacija
  • #robotika
  • #umjetnost-i-tijelo

Antonio Kutleša

Meat Flower

  • #bio-art
  • #instalacija
  • #produkcija-kontejner
  • #hrana

Luana Lojić (HR)

~ ~ Predskazanja; Prividi_Bića i Polja

  • #bio-art
  • #instalacija
  • #produkcija-kontejner

M28 (HR)

Growing Acts

  • #bio-art
  • #instalacija
  • #produkcija-kontejner

Marta de Menezes (PT), Maria Antonia Gonzalez Valerio (MX)

Podrijetlo vrsta - Post-evolucija - Kukuruz

  • #bio-art
  • #instalacija

Marta de Menezes (PT), Maria Antonia Gonzalez Valerio (MX), ...

Podrijetlo vrsta - Post-evolucija - Vinska mušica/bakterija Wolbachia, 2018.

  • #bio-art
  • #umjetnost-i-filozofija

Špela Petrič (SI)

Institut za neprimjetne jezike: Čitanje s usana

  • #bio-art
  • #instalacija
  • #eksperiment

Maja Smrekar (SI)

K-9_topologija: Cynomorpha

  • #instalacija
  • #umjetnost-i-tijelo
  • #biotehnologija

Thomas Thwaites (UK)

Goatman

  • #instalacija
  • #umjetnost-i-tijelo
  • #proteza

Koen Vanmechelen (BE)

Kokoš planetarne zajednice

  • #instalacija
  • #site-specific

17/9/2020
—3/10/2020

HALA V Tehničkog muzeja Nikola Tesla (Zagreb)

Radno vrijeme izložbi:
PON - PET 14:00 - 20:00
SUB - NED 12:00 - 20:00
Vodstva kroz izložbe svakim danom u 17:00.