Pino Ivančić je zaklao purana. Puran je pritom bio simbol svih onih janjadi i sličnih životinja koje se okreću na ražnju kako bi se zapečatili pretvorbeni sporazumi. Puran je također bio simbol žrtve, onih radnika koji su izgubili glavu u Uljaniku radeći brodove, kao i onih koji su izgubili posao u Uljaniku radi pretvorbe (jedan od njih je i sam umjetnik – tehnološki višak). Puran je u konačnici bio i sam žrtva, kao i još barem 5000 drugih purana koji dnevno gube život u tvornici Puris. Nakon klanja Pino Ivančić je htio ispeći purana na ražnju na rimskom nalazištu Nezakcij, no spriječen je u tome od strane zgroženih građana koji su pili kavu ispred Spomen doma. Uslijedila su tužbe sa raznih strana npr. Zelena Istra, Zavod za javno zdravstvo, te policijski zapisnik...
H-Ister-i-ja Tour mitt humán preselitevJosip Pino Ivančić (HR)
performans, Pazin (HR), 2000.
ponovna izvedba Leo Vukelić, Studentski centar, Zagreb (HR), 2009.
Josip Pino Ivančić (HR)
Josip Pino Ivančić performer je, likovni umjetnik i glazbenik. Alternativnoj kulturnoj sceni poznat je još od početka sedamdesetih godina kada ulazi u krug konceptualaca i vode performansa. U to vrijeme s prijateljima stvara mental spirit music, a u pod utjecajem Beuysa započinje proces stvaranja tzv. “socijalne skulpture”, čime već tada pripada nevelikoj skupini konceptualnih umjetnika koji su angažirano propitivali socijalistički vrijednosni sustav, ponajprije smisao rada i poziciju radnika.
Ivančićeva pozicija izvan centra te njegovo iskustvo radnika u brodogradilištu Uljanik osiguralo mu je pravo na daljnju radikalizaciju umjetnosti. Tijekom osamdesetih svoje umjetničke interese ostvaruje u okviru spajanja medija glazbe, performansa i likovne umjetnosti, a od devedesetih javnost ga pozna kao jednog od najprovokativnijih hrvatskih performera te kao alternativnog novomedijskog eksperimentatora.
Kontakt: jilista6@gmail.com