Saturn3 meets Empathy SwarmKatrin Hochschuh (DE), Adam Donovan (AU/DE), Łukasz Szałankiewicz (PL)

2/5/2018

22—23 h

Galerija SC (Zagreb)

performans

Materijali za medije mogu se preuzeti ovdje.

Saturn3 meets Empathy Swarm: pet zvučnih robota, zrake usmjerenoga zvuka koje se vrte oko brojnih osi, pričaju priču o vezi između čovjeka i stroja. Zvuk se generira kroz elektromagnetski povrat, pokreti se kontroliraju izdaleka – dok roboti ne preuzmu, mijenjajući zvuk, sintetizirajući vlastitu vrstu komunikacije, percipirajući ljudsko, prepoznavajući emocije i reagirajući na izraze lica jednoga čovjeka. Početak je to rezidencije EMAP Katrin Hochschuh i Adama Donovana koja se održava ovoga ljeta u organizaciji KONTEJNER-a, pri čemu provode tri tjedna radeći na prepoznavanju emocija, psihofizičkim strojevima i generiranju zvuka u Muzičkom salonu Kulture promjene. Łukasz Szałankiewicz aka Zenial pridružuje im se u izvedbi na festivalu Izlog suvremenog zvuka gdje će zajedno prvi put upotrijebiti prototip sustava za prepoznavanje emocija uživo na sceni, kao dio kolaborativnog projekta Saturn3, inspiriranoga temom iz SF filma Saturn 3 iz 1980-ih. Atmosfera ljudsko-robotske interakcije odražava se u kolaborativnoj izvedbi istoga imena.

Łukasz Szałankiewicz aka Zenial: zvuk
Adam Donovan: robotika
Katrin Hochschuh: reaktivni vizuali, software

organizacija: KONTEJNER, Izlog suvremenog zvuka, Kultura promjene SC, Udruženje za razvoj kulture "URK" i Klub Močvara
kustosice: Tereza Teklić & Ena Hodžić | KONTEJNER, Davorka Begović | Izlog suvremenog zvuka

Katrin Hochschuh (DE)

Hochschuh ima profesionalno iskustvo u arhitekturi u području digitalnoga dizajna i robotike, gdje istražuje arhitektonsku geometriju, algoritme, simulaciju roja (Swarm) te interaktivnost. Radila je s Françoisom Rocheom u eksperimentalnoj praksi njegovog projekta New-Territories koji se nalazi na razmeđi spekulativne arhitekture, kratkog eksperimentalnog filma i likovne umjetnosti. U sklopu toga je Timidity Symptom bio izložen na Venecijanskom biennalu 2014. godine, a Katrin Hochschuh je bila dijelom produkcije i suradničkog projekta With s Carstenom Höllerom predstavljenog 2013. godine u Parizu i u Kremsu. U suradnji sa švicarskim MAS programom pri ETH (Eidgenössische Technische Hochschule Zürich) predstavila je prototip robotski stvorenoga paviljona na Biennalu dizajna u Zürichu te je za tamošnji Muzej digitalne umjetnosti razvila projekt digitalnog ukrašavanja.

kontakt: katrin@hochschuh-donovan.com

Adam Donovan (AU/DE)

Donovanov rad spaja usko specijalizirano područje znanstvene akustike i robotike s vizualnim umjetnostima, čime se u svojim istraživačkom radu bavi od 1996. godine kako bi to pretočio u svoj umjetnički izraz. Donovanov rad prikazivan je diljem svijeta u prestižnim izložbenim prostorima i na festivalima ISEA Dubai, Festivalu medijske umjetnosti WRO u Poljskoj, na festivalu NEXT u Slovačkoj te u Muzeju digitalne umjetnosti u Zürichu. Kao duo, Adam Donovan i Katrin Hochschuh su Curious Tautophone – Tensor field Ontology prikazali u sklopu australske izložbe Experimenta Make Sense te su nastupili na svim značajnijim festivalima posvećenim sound artu u Poljskoj i Sloveniji. Kao dio EMAP/EMARE-a, trenutno rade na projektu Empathy Swarm koji istražuje ponašanje neantropomorfskih robotskih rojeva (swarm robotics) pojačavajući prepoznavanja emocija. Zajednički stvaraju sofisticirane robotske mehanizme koji sviraju unutar nezamjetnih čudnovatih sistema u nama. Njihova djela i strojevi izazivaju drugost ili bezvremenost koja je prisutna samo ovdje i sada.

kontakt: adam@hochschuh-donovan.com

Łukasz Szałankiewicz (PL)

Łukasz Szałankiewicz (umjetničko ime: ZENIAL) umjetnik je koji se bavi elektroničkom glazbom i sound artom. Član je Poljskoga društva za elektroakustičku glazbu (PSeME) te Poljskog društva za suvremenu glazbu (dio poljske sekcije Međunarodnog društva za suvremenu glazbu). Szałankiewiczeve formativne umjetničke godine započinju u ranim 90-im godinama u sklopu umjetničke demo scene, računalne zajednice koja se bavi ograničenjima hardwarea. Multimedijska priroda demo scene ostala je važnim elementom njegova solističkog rada, gdje se zvuk nerijetko uparuje s vizualnim elementima, uz utjecaj konceptualnih postavki rada.

Projekt podržali