U svojim filmovima, Artur Żmijewski nastupa istovremeno kao promatrač koji kamerom dokumentira ljude i situacije, ali i neposredni inicijator tih situacija, šaman-umjetnik koji, ne obazirući se na pravila političke korektnosti i društvenih normi, postiže tako radikalne intervencije u prostoru između sebe i junaka svojih filmova, kao primjerice, u radu 80064 (2004.) gdje bivšeg zatočenika Auschwitza uspijeva nagovoriti da dopusti da mu se obnovi izblijedjeli trag logorskog broja, tetoviranog na ruci. U mnogim svojim radovima, Żmijewski se na gotovo opsesivan način bavi ljudskim tijelom, podložnom bolestima i propadanju, te odnosom tjelesnosti i sfere uma i duha. Često propituje i ekstremne granice u kojima teški tjelesni poremećaj ili teška bolest onemogućuju ikakvu participaciju u društvenom životu ili čak uništavaju um. Također, zanima ga istraživanje tabua, licemjernog odnosa društva prema oboljelim osobama i osobama s invalididitetom, osjetljivih granica između vlastite autorske pozicije u odnosu na protagoniste svojih filmova, pri čemu njegova uloga neprestano varira u prostoru između svojih emancpatorskih i eksploatatorskih potencijala.
Karolina i drugi filmoviArtur Žmijevski (PL)
Karolina, 2002., 8min
U šetnji, 2001., 9min
Rendez-vous, 2004., 8min
Sat pjevanja 1, 2001., 14min
Sat pjevanja 2, 2003., 16:30min
Artur Žmijevski (PL)
Artur Żmijewski (rođen 1966. u Varšavi) ubraja se među najistaknutije poljske suvremene umjetnike. Početkom 90-ih godina 20. stoljeća, Żmijewski je studirao na varšavskoj Akademiji likovnih umjetnosti, u postdiplomskoj klasi profesora Grzegorza Kowalskog (zajedno s Pawelom Althamerom i Katazynom Kozyrom). Svoj umjetnčki rad započeo je kao kipar, no uskoro se počeo baviti videom i fotografijom. Żmijewski je također radio kao nezavisni kustos i kritičar u Poljskoj do kraja 90-ih. ). Od kasnih 90-ih, Żmijewski je imao brojne samostalne i skupne izložbe: Artur Żmijewski, Kunsthalle Basel, Švicarska (2005.); Das unmögliche Theater, Kunsthalle Wien, Austrija (2005.); Irreducible: Contemporary Short Form Video 1995–2005, CCA Wattis Institute for Contemporary Arts, San Francisco, USA (2005.); Artur Żmijewski. Selected Works, 1998 – 2003, MIT List Visual Arts Center, Cambridge, SAD (2004.); Under the red and white flag. New art from Poland, Zacheta National Gallery of Art, Varšava, Poljska (2004.); Manifesta 4, Frankfurt on the Main, Njemačka (2002.); in freiheit / endlich – Polnische Kunst nach 1989, Kunsthalle Baden-Baden, Njemačka (2000.). Godine 2005. predstavljao je Poljsku na Bijenalu u Veneciji, a 2007. izlagao je na Documenti XII, Kassel i u Neuer Berliner Kunstverein.