The Echinoidea future – Adriatic sensingRobertina Šebjanič (SI)

Instalacija, 2021./2022.

Umjetnički rad Echinoidea future – Adriatic sensing bavi se trenutačnim biogeološkim i morfološkim uvjetima u okolišu morskih ježinaca, koji je akvaformiran antropogenim tekućim otpadom, što rezultira niskim razinama kisika u morskoj vodi.
Istražujući stresore lokalnog/globalnog ljudskog ekološkog otiska, umjetnica kroz projekt pokazuje otpornost vodenih vrsta. Echinoidea future – Adriatic sensing djeluje kao aktivator (si)(e)mpatije. Glavno istraživanje provedeno je u sklopu rezidencijalnog programa Zero Pollution Adriatic koji je pokrenuo Univerzalni istraživački institut UR u okviru rezidencijalnog programa STARTS4Water, a odvijalo se u obalnom području južnog Jadrana.*

Umjetnica (koncept, montaža zvuka i videa, izvedba): Robertina Šebjanič
U.I. video podrška: Tanja Minarik
Znanstveni savjetnici: dr. sc. Alenka Malej, dr. sc. Matjaž Ličer; Gjino Šutić, Filip Grgurević / Univerzalni istraživački institut UR; dr. sc. Marijana Hure i dr. sc. Valter Kožul / Institut za more i priobalje, Sveučilište u Dubrovniku
Produkcija: Univerzalni istraživački institut UR (S+T+ARTS) 2021./2022.
Podrška u produkciji: Zavod Sektor, PiNA, Miha Godec, Ivanka Pašalić (puhanje stakla), David Drolc (metalna konstrukcija)
Posebne zahvale: Martina Gluhan, Marjan Žitnik

*Rezidencijalni program Zero Pollution Adriatic pokrenuo je Univerzalni istraživački institut UR u okviru rezidencijalnog programa STARTS4Water, koji financira S+T+ARTS, inicijativa Europske komisije pokrenuta u okviru programa za istraživanje i inovacije Obzor 2020.

Robertina Šebjanič (SI)

Robertina Šebjanič umjetnica je čiji rad istražuje biološke, kemijske, (geo)političke i kulturne stvarnosti vodenih okoliša i utjecaj čovječanstva na druge organizme. U svojoj analizi antropocena i njegova teorijskog okvira, umjetnica se koristi pojmovima „akvatocen” i „akvaformiranje" za označavanje ljudskog utjecaja na morski okoliš. Njezini su radovi osvojili nagrade i nominacije na natjecanjima Prix Ars Electronica, STARTS Prize, Falling Walls i Re:Humanism.Izlagala je i nastupala na samostalnim i skupnim izložbama i mjestima kao što su: ZKM (Karlsruhe), CCCB (Barcelona), Galerija Cukrarna (Ljubljana), Matadero (Madrid), WRO Media Art Biennale (Wrocław), Ars Electronica (Linz), Device_art festival u organizaciji udruge KONTEJNER, Močvara (Zagreb), Art Laboratory (Berlin), Eastern Bloc (Montreal), Laboratorio Arte Alameda (Ciudad de México), Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb), MONOM (Berlin), Le Cube (Paris), Eyebeam (New York), CAAM – Atlantic Center of Modern Art (Gran Canaria) i mnoga druga.


robertina.net