… U Pippovoj skulpturi osam je cijevi profila avionskog krila zarotirano oko uzdužne osi. Tijekom puštanja vatrenog mlaza u njima se stvara podtlak, koji zrak ubrzava tako da uzrokuje zvučne vibracije. Zvuk je u tom slučaju entropijski ostatak i u stvari samo dokazuje da se unutar različitih profila, odnosno u različitim uvjetima stvaraju različiti rezultati. Budući da potisak odnosno stupanj ubrzanja zraka ne možemo mjeriti drukčije nego s vrlo složenim detektorima, umjetnik se usmjerava samo na zvučnu masu. Zvučna masa mu pomaže u odredjivanju stupnja kompresije zraka, a to je uvjet za dovršavanje objekata-skulpture. Taj uvjet, taj zgusnuti materijal nije ni zvuk, ni frekvencija ni decibeli, već je produkt, objekt. …
(Jurij V. Krpan, isječak teksta Sudbina oblika iz kataloga Tomaž Pipp, Galerija Kapelica, Ljubljana/SLO, 1997.)
Oblik je kobanTomaž Pipp (SI)
Instalacija, performans, 1997.
Tomaž Pipp (SI)
Tomaž Pipp rođen je 1961. godine u Ljubljani. Studij kiparstva na Akademiji likovnih umjetnosti završio je 1997. godine u Ljubljani. Samostalno izlaže od 1989. godine (Gravitacijske stolice i arhitekturalne makete, Galerija Exit, Gorica IT, 1989., Sto tisuća milijuna stolica, Galerija ŠKUC, Ljubljana SLO, 1992., samostalna izložba portreta i ženskog torza, Metelkova, Ljubljana SLO, 1993., Oblik je odsudan, Galerija Kapelica, Ljubljana SLO, 1997, Imperij uzvraća udarac, Kibla, Maribor SLO, 1997., Aqua nostra vita, Galerija Imprima, Ljubljana SLO, 2001., Crno bijelo, Galerija Imprima, Ljubljana SLO, 2002.) i sudjeluje u grupnim projektima i izložbama (IRWIN, Industrijska revolucija, Pariz FR, 188889, IRWIN, Transcentrala, Venecijanski bijenale, Venecija IT, 1993., Luna park, ICC Centar Tokio, Tokio JP, 1997.). Godine 1992. i 1994. autorski je preuredio interijer legendarnog ljubljanskog Kluba K4 a 1997. postavio kopiju Zlatne djevojke na Ribjem trgu u Ljubljani SLO.