Boris Debackere (BE), Jerry Galle (BE) VENTRILIO

Instalacija, 2019.

VENTRILIO je emocionalno zakinuta umjetna inteligencija u potrazi za ljubavlju. Dok pitanje „što je ljubav“ kola kroz mašinu, postaje očito da je odgovor na to pitanje jednako važan koliko i predmet potrage. Instalacija se sastoji od trbuhozborske lutke, izrađene po mjeri i isprintane u 3D tehnici, koju kontrolira robotička ruka, te računala Raspberry Pi i zvučnika.

VENTRILIO izvodi dobro poznatu točku trbuhozborstva, no uvodi i novi element. Iz lutke izlazi glas umjetne inteligencije, a kontrolira je robotička ruka. Mašina po imenu VENTRILIO uči češljajući internetske stranice na kojima su ljudi ostavili tragove svojih najiskonskijih želja: aplikacije za upoznavanje, društvene medije, Tinder i komentare na pornografskim stranicama. Služeći kao zrcalo, u potrazi za ljubavlju, VENTRILIO poprima oblik kritičkog trbuhozborstva i očijuka s nelagodnim osjećajem jezive doline, dok se upoznaje s antropomorfnom lutkom.

Boris Debackere (BE)

Boris Debackere je umjetnik, istraživač i predavač na Umjetničkoj školi LUCA, KU Leuven. Trenutno radi u ulozi voditelja umjetničkog centra V2_Lab u Rotterdamu, i pokretač je umjetničkih projekata koji propituju i rasvjetljavaju suvremena pitanja o umjetnosti, znanosti, tehnologiji i društvu. Kao medijskog umjetnika prvenstveno ga zanima međuigra umjetnosti i njena društveno-tehnološkog okvira. U području digitalne umjetnosti, njegova je praksa multimedijalna i njome se provlači jedan ključni pojam: iskusiti materijalnost i performativnost medija koji bi se mogao doimati kao virtualni okoliš. Debackere je 2010. godine nominiran za nagradu Fondacije za nove medije Liedts-Meesen, dobitnik je nagrade Georges Delete 2014. godine za najbolju originalnu glazbu i dizajn zvuka, te nagrade Ensor za dizajn zvuka 2015. godine.

Jerry Galle (BE)

Jerry Galle istražuje ekscentrične uporabe slike i jezika koje istovremeno stvaraju algoritmi. Poimanje svijeta kroz slike i tekstove koji ga zanavijek profiliraju, iskrivljuju i odmjeravaju, a u jednakoj su ih mjeri stvorili i botovi i ljudi. Ti tekstovi i slike uvelike su utjecali na shvaćanje umjetnosti, humora, osjećaja apsurda, politike, ekonomije i samog jezika, a Galleove prakse kritički se odnose prema tom posredovanju svijeta, koristeći se mrežnim stranicama, crtežima, elektroničkim uređajima i manipuliranim tekstovima, predstavljenima i u javnom prostoru interneta i van njega. Radovi su mu izlagani u prostorima i na događanjima kao što su MuHKA, Bozar, Muzej Dhondt- Dhaenens, Britanski filmski institut, Wiels, Međunarodni filmski festival u Rotterdamu, EMAF, Međunarodni filmski festival u Hamburgu, Muzej Dr. Guislaina, Frankfurter Kunstverein, Ars Electronica i drugdje.

Kontakt: http://www.jerrygalle.com, http://www.jerrygalle.xyz