Ručni radSaša Tkačenko (RS)

dvokanalna video instalacija, 2011.

Polazeći od uvjerenja kako se svaka osoba, bez obzira na rodnu, etničku, vjersku i drugu društvenu pripadnost, može opredijeliti za radikalan čin u javnosti, Tkačenko je u video-instalaciji Ručni rad analizirao proces koji prethodi takvoj odluci kroz simulaciju njezina beskonačnog odgađanja. Neprestano ponavljanje stvaranja i uništavanja predmeta, koje sažima povijesnu, društvenu i medijski konstruiranu percepciju terorizma, upućuje na učinak simboličnoga na pojedinca. Proces strpljivog pletenja i ustrajnog paranja maske stoga nije ništa drugo do neprekidno isprepletanje prihvaćenosti i odbačenosti jednoga i drugoga, uloga i vjerovanja koje društvo i politika nameću pojedincu kada se radi o odluci radikalnog istupanja u javnost. Poigravajući se očekivanjima i značenjima koja se asociraju uz dobro poznati lik terorista s fantomkom preko lica, video instalacija Ručni rad prenosi na gledatelja nesigurnost i sumnju u procesu odlučivanja. Kao što mlada žena u videu nije sposobna dovršiti svoj rad, tako ni gledatelj/gledateljica ne može do kraja opravdati semantiku u pozadini slika koje mu/joj se nude.

Isječak iz teksta Ane Bogdanović „Behind the Iconography of Terrorism and Violence in Video Works by Saša Tkačenko“, objavljenog u katalogu izložbe Manual Work (Beograd: Remont, 2012.)

Saša Tkačenko (RS)

Saša Tkačenko rođen je 1979. godine, a živi i radi u Beogradu. Od 2008. izlaže u Srbiji i inozemstvu, između ostaloga u sljedećim muzejima i galerijama: Centre Pompidou u Parizu, Muzej savremene umetnosti u Beogradu, mumok – Museum Moderner Kunst u Beču, MNAC – Muzeul Național de Artă Contemporană u Bukureštu, Guangdong Times Museum u Guangzhouu, Muzej savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, ACP – Australian Centre for Photography u Sydneyju, Muzej grada Beograda, Künstlerhaus Bremen, UnionDocs Center for Documentary Art u New Yorku, Castello di Rivoli – Museo di Arte di Contemporanea u Torinu. Sudjelovao je u umjetničkim rezidencijama na ustanovama ISCP u New Yorku i T.I.C.A-AirLAb Tirana Institute of Contemporary Art. Njegovi radovi dio su zbirki Muzeja savremene umetnosti u Beogradu i Telenor zbirke suvremene srpske umjetnosti.

Kontakt: contact@sasatkacenko.com

sasatkacenko.com