Izložba se otvara u subotu, 15.10. u 20.00 h uz performans E.P.Z. u velikoj dvorani Pogona Jedinstvo, te ostaje otvorena 16. i 17.10. od 17.00 do 20.00 h.

Jedan ili više šahtofonaDB Indoš (HR), Tanja Vrvilo (HR)

15–17/10/2016

Pogon Jedinstvo (Zagreb)

interaktivna zvučna instalacija & performans

Jedan ili više šahtofona, nova šahtofonska audio-vizualna instalacija za izvođenje šahtofonija; opružna zvučna skulptura za 10 izvođača koja je ujedno i okosnica za performans E.P.Z. i reflektofonsku instalaciju/performans 9,81 m akceleracionizma.

Performans E.P.Z. oslanja se na “cut-up” poeziju Williama S. Burroughsa i afričku dječju horor priču Jeddade Jeddade, stvarajući improvizacijske dionice pomoću šahtofonskih instrumenata i partitura za tri izvođača. Istražujući riječ “virus” u značenju i zvučnosti, narativ performansa polazi od “nultog pacijenta” (Ebola Patient Zero) zapadnoafričke epidemije ebole – dječaka za kojeg se vjeruje da je izazvao epidemiju zarazivši se virusom putem sviranja instrumenta napravljenog od drveta u kojemu žive šišmiši, prijenosnici virusa. E.P.Z. izvode Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo i Helge Hinteregger.

9,81 m akceleracionizma polazi od umjetničkog spajanja tekstova #Ubrzati: Manifest za akceleracionističku politiku Nicka Srniceka i Alexa Williamsa, #Kritika Manifesta za akceleracionističku politiku Mckenzie Warka i O Ubrzanju Vlade Kristla. U performativnom smislu rad prakticira tezu iz Postscriptuma uz društva kontrole, koja kaže: “Spirale zmije znatno su složenije od rovova krtičnjaka”. Šahtofonist Krtica u unutrašnjosti konstrukcije i Šahtofonistica Zmija u vanjskom prostoru izvode tekstualne fragmente snimljene i izgovorene u reflektofonima, u 3 x 4 vokalno-instrumentalne cjeline koje traju 9,81 minuta. 9,81 m akceleracionizma izvode Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo.

Izložba se otvara u subotu, 15.10. u 20.00 h uz performans E.P.Z. u velikoj dvorani Pogona Jedinstvo, te ostaje otvorena 16. i 17.10. od 17.00 do 20.00 h.

DB Indoš (HR)

Damir Bartol Indoš (Zagreb, 1957.), performer i kazališni umjetnik, stvara eksperimentalne muzičke instrumente, zvučne skulpture Šahtofone i grafičke partiture. Diplomirao je komparativnu književnost i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Tijekom studija sudjeluje u radu neoavangardne studentske kazališne grupe Kugla Glumište te je kao inicijator Grupe Kugla tijekom 1980-ih ostvario niz predstava-performansa (Afera Gigan, Neprigušeni titraji, Šesti allelomorf, itd.). Od 1990-ih, pod imenom DB Indoš – Kuća ekstremnog muzičkog kazališta ostvaruje niz projekata i gostovanja u zemlji i svijetu s brojnim domaćim i stranim umjetnicima. Od 2005., u koprodukciji s Kulturom promjene SC, Teatrom &TD i autorskom suradnjom s Tanjom Vrvilo realizira predstave s glumcima, performerima, glazbenicima i plesačima (Kineski rulet, Vilovanje, Zeleno zeleno, Knjiga mrtvih (korežija sa Zlatkom Burićem), Anti Edip, i dr.). Sudjelovao je na raznim međunarodnim festivalima u zemlji i svijetu poput: Fringe Festival (Edinburgh), Klangarten Festival (Linz), Franklin Furnace (New York), Roskilde festival, Translacije (Piotrkow), Eurokaz (Zagreb), Festival Ekstravagantna tijela: Ekstravagantni umovi (Zagreb), CAMP – Međunarodni festival za vizualnu glazbu (Zagreb) i dr. Stalni je suradnik Teatra &TD, kao kazališni redatelj član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika te je i član ULUPUHA-a u sekciji kazališne scenografije. Dobitnik je medalje Grada Zagreba za promicanje alternativne kulture za 2009., dobitnik prve nagrade T-HT@MSU natječaja za 2012., za rad Šahtofon, a u suradnji s Tanjom Vrvilo dobitnik je grupne nagrade hrvatske selekcije na Praškom kvadrijenalu, 2015. godine.

indos.mi2.hr

Tanja Vrvilo (HR)

Tanja Vrvilo, filmologinja, kustosica u području filmske umjetnosti, perfomerica i su-autorica eksperimentalnih kazališnih produkcija. Autorica je brojnih eseja i publikacija i redovito predaje u području kinematografije, vizualnih i izvedbenih umjetnosti. Kao performerica sudjelovala je u brojnim kazališnim produkcijama te surađuje i izvodi performanse s alternativnim izvedbenim skupinama i autorima, a u kontinuitetu s neo-avangardnim performerom Damirom Bartolom Indošem.